Propostes per a cada quadre

LA MARE

  • Demanar una fotografia de la mare sola, enganxar-la sobre un full i amb pintures o ceres pintar el quadre. Fer-ne una exposició.
  •  Fer propostes al voltant del nom de la mare (molts infants de tres anys no saben com es diu la mare)
  •  Les cançons de bressols: una caixa de nines dolces per gronxar-les, adormir-les...
  •  Aprofitar la cançó Son soneta que està enregistrada
  •  Jugar a distorsionar les melodies que ja coneixem.
  •  Propostes sobre les Emocions: el quadre de la mare mostra dolcesa, serenitat, descans...però les mares a vegades també s’enfaden, s’entristeixen,  riuen.... 

  Conte: Mares a l’engròs.

 LA NANA

 §  Al voltant de les emocions:

 Ø  crear diàlegs: per què està enfadada? Que li deu passar? Com la podem ajudar?

 Ø  Canviar les expressions de la cara, retallar la cara del quadre i fer-ne de noves amb diferents expressions: dibuixant, amb fotografies, amb retalls...

 Ø  Relacionar els colors amb les emocions: La cara és d’enfadada però el vestit és de colors.  Conte: El Monstre dels colors

 Ø  Representar les emocions amb mímica, fer-nos fotografies , retallar-les i posar-les sobre els fons del quadre original. Posar noms al quadre en funció de les emocions o a partir del noms dels infants.

 

§  El so de les sabates:

 Ø  Escoltar com sonen les sabates sobre la fusta, sobre el terra. Podem fer un joc de reconèixer el so: Un nen surt a fora es posa unes sabates i entra a la classe, els altres amb els ulls tapats endevinen quines sabates porta.

 Ø  Relacionar les sabates amb postures, cares.... quina cara faria la nana si portes sabatilles?

 Ø  Buscar tres músiques i ballar amb sabates diferents,  fer ballar les sabatetes amb les mans....

 Ø  Disfressar-se i ballar les músiques

 

§  Aprofitar el fons del quadre: els colors, i posar-hi objectes a sobre o personatges

 

§  Retallar la nana i posar-la sobre fons diferents...la nana se’n va de viatge... 

 

ELS TERRATS

 §  Amb caixes de cartró recrear terrats, pintar caixes amb colors blaus de diferents mides  i fer quadres amb volum, o bé construccions.

§  Diàlegs: fer dos grups i jugar a fer ecos, a cantar cançons fent diàleg: una frase cada grup. Pregunta-Resposta. Poemes...

§  A través d’un tub focalitzar espais, objectes, paisatges... es fotografia el que es veu a través del tub.  Es proposa una conversa a partir del que han vist.

§  Estendre roba. Jugar amb les agulles d’estendre. Aprofitar les agulles d’estendre per a fer construccions, instal·lacions...

§  Des del pati o el terrat (qui en tingui) parlar del que veiem, estirats de panxa enlaire mirem el cel, què hi veiem? Què podem veure de sdel terrat? Avions, núvols, el cel, ocells...

§  Estendre llençols i fer jocs d’amagar-se...

 

ELS COLOMARS

 §  La cançó:

 Ø  Dos coloms al colomar, jugar amb les onomatopeies: els coloms parrupen, els gats miolen, els gossos borden....

 Ø  Cançons sobre ocells. Si fos ocellet....

 

§  Reclams d’ocells: imitar-ne el so: cu-cut, coloms, ànecs, pardals, rossinyols...

§  Els nius: Fer nius amb capses de cartró, amb fang, i elements naturals. Fer un niu ben gros com si fos per nosaltres.

§  El so del mar: escoltar-lo. Representar el mar amb moviment. Fer voleiar plàstics de pintor com si fossin les ones.

§  Fer voleiar el plàstic mentre escoltem una havanera.

§  Escoltar havaneres tocades amb guitarra.