LA MARE
Conte: Mares a l’engròs.
LA NANA
§ Al voltant de les emocions:
Ø crear diàlegs: per què està enfadada? Que li deu passar? Com la podem ajudar?
Ø Canviar les expressions de la cara, retallar la cara del quadre i fer-ne de noves amb diferents expressions: dibuixant, amb fotografies, amb retalls...
Ø Relacionar els colors amb les emocions: La cara és d’enfadada però el vestit és de colors. Conte: El Monstre dels colors
Ø Representar les emocions amb mímica, fer-nos fotografies , retallar-les i posar-les sobre els fons del quadre original. Posar noms al quadre en funció de les emocions o a partir del noms dels infants.
§ El so de les sabates:
Ø Escoltar com sonen les sabates sobre la fusta, sobre el terra. Podem fer un joc de reconèixer el so: Un nen surt a fora es posa unes sabates i entra a la classe, els altres amb els ulls tapats endevinen quines sabates porta.
Ø Relacionar les sabates amb postures, cares.... quina cara faria la nana si portes sabatilles?
Ø Buscar tres músiques i ballar amb sabates diferents, fer ballar les sabatetes amb les mans....
Ø Disfressar-se i ballar les músiques
§ Aprofitar el fons del quadre: els colors, i posar-hi objectes a sobre o personatges
§ Retallar la nana i posar-la sobre fons diferents...la nana se’n va de viatge...
ELS TERRATS
§ Amb caixes de cartró recrear terrats, pintar caixes amb colors blaus de diferents mides i fer quadres amb volum, o bé construccions.
§ Diàlegs: fer dos grups i jugar a fer ecos, a cantar cançons fent diàleg: una frase cada grup. Pregunta-Resposta. Poemes...
§ A través d’un tub focalitzar espais, objectes, paisatges... es fotografia el que es veu a través del tub. Es proposa una conversa a partir del que han vist.
§ Estendre roba. Jugar amb les agulles d’estendre. Aprofitar les agulles d’estendre per a fer construccions, instal·lacions...
§ Des del pati o el terrat (qui en tingui) parlar del que veiem, estirats de panxa enlaire mirem el cel, què hi veiem? Què podem veure de sdel terrat? Avions, núvols, el cel, ocells...
§ Estendre llençols i fer jocs d’amagar-se...
ELS COLOMARS
§ La cançó:
Ø Dos coloms al colomar, jugar amb les onomatopeies: els coloms parrupen, els gats miolen, els gossos borden....
Ø Cançons sobre ocells. Si fos ocellet....
§ Reclams d’ocells: imitar-ne el so: cu-cut, coloms, ànecs, pardals, rossinyols...
§ Els nius: Fer nius amb capses de cartró, amb fang, i elements naturals. Fer un niu ben gros com si fos per nosaltres.
§ El so del mar: escoltar-lo. Representar el mar amb moviment. Fer voleiar plàstics de pintor com si fossin les ones.
§ Fer voleiar el plàstic mentre escoltem una havanera.
§ Escoltar havaneres tocades amb guitarra.